Εργαστήρια Δεξιοτήτων Δ1 και Δ2 – ERASMUS+ “Ιδεατή πόλη”

Στο πλαίσιο  των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων τα δύο τμήματα της Δ΄ τάξης ασχολήθηκαν με τους θεματικούς κύκλους ΕΥ ΖΗΝ και Κοινωνική ευθύνη. Για την ολοκλήρωση των εργαστηρίων συνεργάστηκαν οι δασκάλες των δύο τμημάτων  Αγγελική Τραυλού (Δ1) και Μάνια Πεδουλάκη και οι δάσκαλοι ειδικοτήτων Γιάννη Τουλάκης (γυμναστής) για το πρόγραμμα  «Κυκλοφορώ με ασφάλεια», η Μαρία Πανταζή (εικαστικών) για το πρόγραμμα «Γνωριμία με τη Μύρτιδα» και η Νεκταρία Διαμάντη για το «Προστατεύω τον εαυτό μου και  τους άλλους γύρω μου».

Η νέα πραγματικότητα που μας επέβαλε η πανδημία έκανε επιτακτική την ανάγκη να εστιάσουμε στην προάσπιση της Υγείας, της Προστασίας με σκοπό να προάγουμε δεξιότητες όπως η ψυχική ανθεκτικότητα και η ενδυνάμωση μέσω της γνωριμίας και της αποδοχής του εαυτού μας και των άλλων,  η επίδειξη σεβασμού και αλληλεγγύης προς τους άλλους, η διαχείριση δύσκολων συναισθημάτων και συγκρούσεων και η ενσυναίσθηση. Επίσης μέσω της υλοποίησης των εργαστηρίων να καλλιεργηθούν δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας,

Στόχος να ενισχύσουμε το αίσθημα ότι ανήκουμε σε μια δυνατή ομάδα που νοιάζεται και ενδιαφέρεται και όλοι σ’ αυτή νοιώθουν ασφαλείς και ξεπερνούν τα εμπόδια!

Οι δράσεις εντάσσονται και στο πλαίσιο του ERASMUS+ με τίτλο “Ιδεατή πόλη”, διότι στην ιδεατή πόλη όλα τα παραπάνω πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη από όλους.

 Δράσεις

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην και Δημιουργώ και Καινοτομώ

  1. Τίτλος προγράμματος: Προστατεύω τον εαυτό μου και τους άλλους γύρω μου!

Προσπαθήσαμε να καταλάβουμε την αναγκαιότητα να προστατεύσουμε τον εαυτό μας και τους άλλους από τον covid 19.

Βρήκαμε κανόνες, αναδείξαμε την αξία της εσωτερίκευσής τους με σκοπό τον αυτοπεριορισμό μας και την προσωπική ευθύνη τήρησής τους ως απόδειξη του σεβασμού μας στους άλλους. Εκπαιδευτήκαμε στη σωστή χρήση μάσκας, πλύσιμο χεριών, τήρηση αποστάσεων.

Στο μάθημα της Πληροφορικής με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού, αξιοποιήσαμε την τεχνολογία και φτιάξαμε συννεφόλεξα.

(κατασκευή αφίσας)

Θετικά στοιχεία – «Αδυναμίες»

Ο καθένας αναγνώρισε τα θετικά στοιχεία της προσωπικότητάς του, αλλά και τις αδυναμίες του!

Στη ομάδα οι μαθητές εντόπισαν τα θετικά στοιχεία των άλλων, αντάλλαξαν φιλοφρονήσεις τηρώντας την ενδεδειγμένη απόσταση των μέτρων για τον Covid 19, αναδεικνύοντας τη σημασία του ενδιαφέροντος και της προσοχής που οφείλει ο ένας στον άλλο.

Εντόπισαν και τις «αδυναμίες» τους και πρόσφεραν « δώρα» που θα βοηθούσαν τον συμμαθητή τους να τις ξεπεράσει καλλιεργώντας έτσι την αξία της ενσυναίσθησης και ενδυνάμωσης του άλλου και ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας στην ομάδα.

Συνειδητοποιήσαμε πως ανήκουμε σε μια ομάδα που ξέρει να σέβεται, να υποστηρίζει, να συνεργάζεται και έτσι νιώθουμε πιο δυνατοί και ασφαλείς!

(βίντεο- χαρτάκια- αφίσα)

Κυκλοφορώ με ασφάλεια – Προστατεύω τον εαυτό μου

Ασχοληθήκαμε με την Κυκλοφοριακή Αγωγή ως πεζοί, επιβάτες και οδηγοί ποδηλάτων.

Γνωρίσαμε τον Κ.Ο.Κ. Τονίσαμε την αναγκαιότητα της τήρησης του. Ομαδοποιήσαμε τα σήματα της τροχαίας. Οι μαθητές εντόπισαν τα δύσκολα σημεία στη διαδρομή τους από το σπίτι προς το σχολείο και έδωσαν οδηγίες για ασφαλή μετακίνηση.

Στο μάθημα της Γυμναστικής παρακολουθήσαμε την ιστορία του ποδηλάτου, γνωρίσαμε διαφορετικά είδη ποδηλάτου και μάθαμε κανόνες για την ασφάλειά μας.

( παρακολούθηση βίντεο, διαδραστικά παιχνίδια, γραπτός λόγος)

Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

  1. Τίτλος προγράμματος: Τα δικαιώματα του παιδιού

Προσεγγίσαμε το θέμα της ισότητας της διαφορετικότητας και της αποδοχής της , αλλά και των δικαιωμάτων των παιδιών και της προάσπισής τους  μέσω της ενότητας «Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίδιοι» του βιβλίου της Γλώσσας σε συνδυασμό με  την ενότητα των Θρησκευτικών «Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί».

Ψάξαμε ο καθένας τα ταλέντα του με σκοπό να κατανοήσουμε τη μοναδικότητά μας, να νιώσουμε «προικισμένοι» και αρκετοί. Εξηγήσαμε τη σπουδαιότητα της καλλιέργειάς τους ως στοιχείο εξέλιξης και προόδου, καθώς και την αναπλήρωση κάποιων που φαίνονται ότι λείπουν από κάποια άλλα και παραδεχτήκαμε πως με τα κατάλληλα κίνητρα και τη δουλειά ίσως υπάρχουν κι άλλα που μέλλει να τα ανακαλύψουμε.

Κατανοήσαμε πόσο σπουδαίο είναι στην ομάδα μας να συμπληρώνει ο ένας τον άλλο με τα ταλέντα του και αναδείξαμε έτσι την αξία της συνεργασίας.

( διαδραστικές δραστηριότητες με αφόρμηση το βιβλίο «Ο Ακανθούλης» γραπτός λόγος ,αλυσίδα ταλέντων της ομάδας μας)

Αναγνωρίσαμε τα άτομα με ειδικές ανάγκες.

Ακούσαμε τη φωνή τους.

Κατανοήσαμε ότι έχουν κι αυτοί τα δικά τους δικαιώματα που πρέπει όλοι να τα σεβόμαστε.

(προβολή βίντεο)

Μάθαμε να διαχωρίζουμε τις βασικές μας ανάγκες που συνιστούν τα δικαιώματά μας από τις επιθυμίες μας που … μπορούν να περιμένουν.

(προβολή βίντεο, δραστηριότητα με κάρτες , κατασκευή αφίσας)

Η γνωριμία με την Μύρτιδα

Ο πελοποννησιακός πόλεμος και ο λοιμός της Αθήνας ως συνέπειά του μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τη Μύρτιδα, ένα παιδί θύμα εκείνης της πανδημίας , αλλά και ένα παιδί – πρέσβειρα του Ο.Η.Ε. για την ασφάλεια και την προστασία, τη διατήρηση της ειρήνης και την ανάπτυξη φιλικών σχέσεων και της συνεργασίας για την επίλυση των διεθνών προβλημάτων και τον σεβασμό των ανθρώπινων δικαιωμάτων.

Γνωρίσαμε την ιστορία της, ακούσαμε το μήνυμά της για την πανδημία του Covid 19 και αναρωτηθήκαμε:

Ποια ήταν η ζωή της πριν τον πόλεμο;

Πώς άλλαξε κατά τη διάρκεια του πολέμου;

Ποια θα μπορούσε να ήταν τα συναισθήματα και οι σκέψεις της;

Τι άλλο θα θέλαμε να μάθουμε γι’αυτή;

Υπήρχε άραγε τίποτα κοινό ανάμεσα στο τότε και το τώρα;

Τι θα συνέβαινε αν ο Μελήσιππος είχε εισακουστεί και ο πόλεμος είχε σταματήσει;

Τι θα θέλαμε να της πούμε για τη δική μας κατάσταση, τις αλλαγές στη ζωή μας, τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας για την πανδημία που ζούμε;

Έτσι της γράψαμε ένα γράμμα.

Στα Εικαστικά με τη βοήθεια της εικαστικού ζωντανέψαμε τα αρχαϊκά μας αγγεία, ερυθρόμορφα και μελανόμορφα, αποτυπώνοντας καταστάσεις και συναισθήματα από την αλλαγή της καθημερινότητάς μας την εποχή του κορονοϊού.

Παρακολούθηση βίντεο – γραπτός λόγος

  1. Περιβάλλον- Πολιτιστική κληρονομιά

Με αφορμή το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος στην ενότητα με θέμα την Ελλάδα οι μαθητές έκαναν διαδικτυακή και βιβλιογραφική έρευνα και συνεντεύξεις από συγγενείς με σκοπό να συλλέξουν πολιτιστικά στοιχεία όπως τραγούδια, θρύλους, συνταγές κ.ά. του τόπου τους. Όλα τα δεδομένα τα επεξεργαστήκαμε στην τάξη στα εργαστήρια και έγιναν οι σχετικές παρουσιάσεις. Σκοπός να ενισχυθεί η ταυτότητα του κάθε παιδιού και να αισθανθεί  σεβασμό για την ταυτότητα του άλλου. Επίσης η ανάδειξη της ποικιλομορφίας που συνθέτει την ταυτότητα της χώρας μας.