Εργαστήρια δεξιοτήτων Γ΄ Τάξη

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Γ1, Γ2, Γ3 ασχολήθηκαν στο μάθημα της αγγλικής γλώσσας με τη θεματική «Συμπερίληψη – Αλληλοσεβασμός – Διαφορετικότητα» καλλιεργώντας δεξιότητες ενσυναίσθησης, ευαισθησίας, υπευθυνότητας, επικοινωνίας, συνεργασίας και δημιουργικότητας.

1ο εργαστήριο

Everybody is different, everybody is unique

Διαβάσαμε το παραμύθι ¨The ugly duckling¨ (Το ασχημόπαπο) και συζητήσαμε για την έννοια της διαφορετικότητας και της μοναδικότητας. Τονίσαμε το δίδαγμα (moral) της ιστορίας ότι δεχόμαστε τους άλλους όπως είναι και ο καθένας μας είναι διαφορετικός αλλά μοναδικός. Ζωγραφίσαμε εικόνες από την ιστορία και συνθέσαμε το δικό μας παραμύθι. Γράψαμε και τραγουδήσαμε το χρυσό κανόνα της τάξης:

Golden rule: “We are different, we are unique!”

2ο εργαστήριο

This is me

Μιλήσαμε για τα πράγματα που μας αρέσουν και παρουσιάσαμε τον εαυτό μας. Οι μαθητές συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας για τον εαυτό τους και τα πράγματα που τους αρέσουν και το παρουσίασαν μέσα στην τάξη. Οι μαθητές κλήθηκαν να ονομάσουν κάτι στο οποίο είναι καλοί (I am good at ……..). Επίσης κάθε παιδί ανέφερε δύο θετικές ιδιότητες για τον εαυτό του. Σε φύλλο χαρτιού ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας, χρωματίσαμε το όνομά μας στα αγγλικά και δημιουργήσαμε το puzzle της τάξης μας. Τονίσαμε την έννοια της συνεργασίας ως μέλη μιας ομάδας.

Golden rule: “We are all different but as a team we fit together!”

3ο εργαστήριο

Friendship flower

Σε ένα χαρτί σχηματίσαμε τα πέταλα ενός λουλουδιού με τα ονόματα των μαθητών στα αγγλικά και τα χρωματίσαμε. Ο κάθε μαθητής αντάλλαξε το πέταλο που ζωγράφισε με άλλο μαθητή που ήθελε να γίνει ή είναι φίλος του και αντάλλαξαν φιλοφρονήσεις. Επίσης επεσήμαναν τις θετικές ιδιότητες του φίλου τους και ανέφεραν τους λόγους για τους οποίους τον θεωρούν φίλο τους. Όλα τα πέταλα σχημάτισαν το λουλούδι της φιλίας (Friendship flower).

Golden rule: “We work together to make the flower complete!”

4οεργαστήριο

Respect myself – respect others

Συζητήσαμε πως δείχνουμε σεβασμό προς τους άλλους σε διαφορετικές περιπτώσεις στο σπίτι, στην οικογένεια, στην τάξη, στους συμμαθητές, στο σχολείο, στους δασκάλους, στους ενήλικες, στην παιδική χαρά, στην κοινότητα, στα ζώα, στο περιβάλλον. Παίξαμε το παιχνίδι «Δείχνω σεβασμό». Ο κάθε μαθητής με τη σειρά φόρεσε ένα στέμμα (headband) με την αναγραφή “I show respect” και εξέφρασε με ποιο τρόπο δείχνουμε σεβασμό.

Golden rule: “I show respect!”

5οεργαστήριο

Walking in someone elses shoes

Πρώτα προσπαθήσαμε να εκφράσουμε τα δικά μας συναισθήματα. Μάθαμε λεξιλόγιο που περιγράφει συναισθήματα (happy, sad, scared, angry, upset, shy, excited) ή καλή συμπεριφορά (helpful, polite, nice, friendly, caring). Μέσα από παιχνίδι ρόλων (role play) ανακαλύψαμε πως νιώθει ο καθένας σε διαφορετικές περιστάσεις (situations). Κατόπιν προσπαθήσαμε να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματα των άλλων, υπό το πρίσμα της ενσυναίσθησης (Empathy). Τονίσαμε ιδιαίτερα την περίπτωση των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Παίξαμε το παιχνίδι “Walking in someone else’s shoes”. Σε ένα χαρτί ο κάθε μαθητής χρωμάτισε ένα αποτύπωμα παπουτσιού (footprint) και έγραψε το όνομά του στα αγγλικά. Κατόπιν διάλεξε έναν συμμαθητή του για να σχηματίσουν μαζί ένα ζευγάρι παπουτσιών και προσπάθησε να περπατήσει «στα παπούτσια του άλλου» , να μπει στη θέση του, να νιώσει τα συναισθήματα του.

Golden rule: “Ι can help you – you can help me!”