Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο Δ2

Στα πλαίσια του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» η εκπαιδευτικός Γραμματικού Σοφία συνεργάστηκε με το τμήμα Δ2 και ολοκλήρωσαν μαζί και τους τέσσερις θεματικούς κύκλους:

  1. Υγιεινή διατροφή – Ευ ζην

Οι μαθητές γνωρίζουν της σημασία της υγιεινής διατροφής μαθαίνοντας αναλυτικά την πυραμίδα της διατροφής, την αξία των τροφών για τον ανθρώπινο οργανισμό, τη συχνότητα που επιβάλλεται ως προς την λήψη τους ή την αποφυγή τους από το καθημερινό τους φαγητό καθώς και την αρνητική επίδραση του λίπους και της ζάχαρης. Η εργασία ολοκληρώνεται μέσα από καταγραφή αγαπημένων τροφών τους, ζωγραφική, συλλογή εικόνων της ομάδας τροφής που έχουν επιλέξει σε ένα κανσόν, επίλυση κρυπτόλεξου και κατασκευή κολαζ υγιεινών διατροφών από την κάθε ομάδα που ξετρέλαναν τα παιδιά.

2. Μεγαλώνοντας με αξίες – Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση

Οι μαθητές μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τις δικές τους αξίες, των κολλητών τους και των μελών της ομάδας τους, τη σημασία της κάθε αξίας ξεχωριστά καθώς και να διακρίνουν τις προσωπικές από τις κοινωνικές. Μέσα από διάφορα θέματα, αναπτύχθηκαν συζητήσεις με πλούσιες ανταλλαγές απόψεων. Απάντησαν σε σχετικά ερωτηματολόγια και κατασκεύασαν κολαζ με εικόνες από διάφορες αξίες. Ολοκληρώνουν την εργασία τους καταγράφοντας ατομικά «Σε τι κόσμο θέλουν να ζουν;» και «Τι μπορώ να κάνω για να γίνει ο κόσμος μου καλύτερος;» Σημειώθηκε μεγάλη συνεργατικότητα και υψηλή αλληλεπίδραση μεταξύ τους.

3. Το γάλα από τη φάρμα στο ποτήρι σου – Δημιουργώ και καινοτομώ

Οι μαθητές ενημερώνονται μέσα από διάφορους συνδέσμους αναλυτικά για τη βασική τους τροφή: το γάλα. Ποια ζώα το παράγουν, ποιες καταστάσεις συντελούν στην ολοκλήρωση της παραγωγής του και τι προϊόντα παράγονται από αυτό. Ποια είναι η διαφορά της αξίας του γάλακτος, μεταξύ των ζώων που το παράγουν (αγελάδα, κατσίκι, πρόβατο) και ποια είναι η επίδρασή του στον ανθρώπινο οργανισμό (θετική ή αρνητική). Τέλος, αναγνωρίζουν την επίδραση της τέχνης μέσα από το γάλα. Οι μαθητές αντάλλαξαν απόψεις, έλυσαν περιέργειές τους, έκαναν όμορφες κατασκευές με συλλογή εικόνων και δική τους καταγραφή πληροφοριών, έφτιαξαν λιμερικ και χαϊκού, κατέγραψαν παραμύθι, έλυσαν σταυρόλεξο.

4. Το ρέμα της Πικροδάφνης- Φροντίζω το περιβάλλον